Sigurnost i digitalizacija – dvije ključne potrebe savremenih lokalnih zajednica – bile su u fokusu radnog sastanka održanog u Općini Ilijaš, kojem su prisustvovali ministar unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo Admir Katica, pomoćnica ministra Uprave za građanska stanja i pravne poslove Senada Hadžimehmedagić, općinski načelnik Amar Dovadžija, načelnik Policijske uprave Ilijaš Edin Hodžić, sekretar općinskog organa uprave Adha Masnopita, pomoćnik načelnika u Službi civilne zaštite Zdravko Barić, šef odsjeka za budžet i trezor u Službi za privredu i finansije Nedžad Masnopita, stručna savjetnica za odnose s javnošću MUP-a KS Almedina Porča, općinski vijećnik Nedim Nahić te referent za materijalno-tehnička sredstva Midhat Zildžić.
Prvi dio sastanka bio je posvećen sigurnosnoj situaciji u Ilijašu. Razmatrane su potrebe Policijske uprave Ilijaš, planovi za unapređenje sistema video nadzora te dodatno opremanje policijske stanice. „Sigurnost građana je naš prioritet. Na terenu svakodnevno prepoznajemo gdje su potrebna dodatna ulaganja i kroz zajedničke projekte sa Općinom želimo osigurati da Ilijaš ostane sigurna i mirna zajednica,“ naglasio je načelnik Policijske uprave Ilijaš Edin Hodžić.
Načelnik Općine Ilijaš Amar Dovadžija istakao je da su ulaganja u sigurnost ulaganja u kvalitet života. „Građani moraju osjećati da institucije brinu o njima, kako u vanrednim, tako i u svakodnevnim situacijama. Naš je cilj da se Ilijaš razvija kao moderna općina koja odgovara na potrebe svojih stanovnika – i kada je u pitanju sigurnost, i kada je riječ o digitalnim uslugama.“, istakao je načelnik Dovadžija.
Ministar unutrašnjih poslova KS Admir Katica istakao je da će Ministarstvo biti snažan partner Općini Ilijaš u projektima koji doprinose sigurnosti i digitalizaciji: „Naša obaveza je da osiguramo građanima ne samo mir i sigurnost, nego i modernu upravu koja prati njihove potrebe. Ilijaš je prepoznat kao zajednica koja se razvija i Ministarstvo će u tom procesu biti pouzdan partner.“
Drugi važan segment sastanka bila je digitalizacija administrativnih procesa. Razmatrane su mogućnosti da se u Općini Ilijaš, u saradnji sa IDDEEA-om, građanima omogući kvalifikacija elektronskog potpisa, što bi im omogućilo korištenje brojnih servisa putem mobilne i desktop aplikacije e-IDDEEA.. „Digitalizacija je nužnost, ne luksuz. Svaka lokalna zajednica mora raditi na tome da građanima olakša pristup javnim uslugama,“ poručila je pomoćnica ministra Senada Hadžimehmedagić, dodajući da je „ključ u aktivaciji elektronskog potpisa, jer on otvara vrata brojnim online uslugama, od izdavanja potvrda do drugih administrativnih procedura.“
Trenutno je aktivaciju elektronskog potpisa moguće izvršiti samo u uredu IDDEEA-e u Zgradi Parlamentarne skupštine BiH na Trgu BiH 1. Proces je, kako naglašavaju iz IDDEEA-e, brz i besplatan – potrebno je samo donijeti ličnu kartu i potpisati ugovor, a cijela procedura traje desetak minuta.
Općina Ilijaš planira u narednom periodu razmotriti mogućnost da se ova usluga omogući i u prostorijama Općine, čime bi građanima bio omogućen lakši i brži pristup digitalnim servisima.