Jeste li se oporavili od kupovine bajramskih poklona i dijeljenja bajram banki od proteklog bajrama? Potrošačka groznica vas ne napušta jer slijedi kupovina poklona prijateljima za Božić, paketića djeci za Novu godinu i naravno još više ispražnjivanja novčanika za doček Nove 2009. godine.Predpraznično raspoloženje vlada, iznova se provjerava stanje na računu i kalkulišemo da li ćemo imati marku za hljeb u u prvom danu 2009. godine koju svi najavljuju kao jednu od težih godina što se ekonomije tiče u našoj zemlji. Eto, kao da smo nekada bili ekonomski jaki. Kako li će nam tek biti tada, ako će biti gore nego sada? Pesimistički proračuni mogu se ili ostvariti ili ne, ne vrijedi puno oko toga filozofirati. U svim ilijaškim lokalima pripremaju se dočeci Nove godine, uz ples, zabavu i muziku uživo. I cijene su i pristupačne za lokalno stanovništvo, jer ne sanjaju da dočekaju Novu godinu u nekim mjestima iz turističke ponude- Pariz,New York ili druge svjetske metropole. Većina naših sugrađana dočekuje Novu godinu u svojim domovima u krugu porodice,što je,kažu nam, bit svakog praznika, a možda su to izmislili bogati da bi ih manje grizla savjest.Ove će godine takvih bit najviše,ali ta predpraznička potrošačka groznica samo nas osiromašuje.U bukvalnom i prenesenom smislu. Nekad smo kupovali ono što nam je doista trebalo. Danas kad imamo sve što nam treba, kupujemo iz drugih razloga: da impresioniramo jedni druge, da ispunimo prazninu u nama, i da ubijemo vrijeme. Zato antikonzumeristi u Americi svakog novembra obilježavaju Dan nekupovine-Buy nothing day.To je jednostavna ideja: pokušajte ne kupiti ništa samo jedan dan, i vidjet ćete kako će vam se pogled na svijet promijeniti, kažu oni . Pokretači ove ideje imaju i posebne preporuke za roditelje kojima poručuju da na vrijeme spase svoju djecu od potpadanja pod konzumerističko "prokletstvo". A Božić i Nova godina su sve bliže...