Nesreća koja se dogodila 5. novembra u mjesnoj zajednici Lješevo, a u kojoj je voz na pružnom prelazu udario putnički automobil u kojem su dvije osobe smrtno stradale, bila je povod današneg sastanka u Općini Ilijaš. Načelnik Općine Ilijaš Akif Fazlić sastao se sa predstavnicima JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine Vahidom Đozom i Mariom Kozinom, predstavnicima Direkcije za puteve Kantona Sarajevo Amerom Karičićem i Elvirom Mališevićem, predstavnicima mjesne zajednice Lješevo Fuadom Masnopitom, Tarikom Fazlićem i Eminom Prutinom, te pomoćnikom u Službi za saobraćaj Općine Ilijaš Azizom Fazlićem.
U mjesnoj zajednici Lješevo postoje tri pružna prelaza, a od 1996. godine zabilježano je sedam smrtno stradalih u željezničkim nesrećama. Nesreće sa materijalnom štetom također su česte posebno u zimskom periodu, od novembra do marta, kada je zbog magle smanjena vidljivost. Lokalna zajednica očekuje da će se svi relevantni akteri uključiti u rješavanje ovog problema.
"Povod sastanka je nažalost posljednja nesreća u kojoj je život izgubilo dvoje građana općine Ilijaš. U ulici Stari Drum postoji 50 domaćinstava, u kojima živi 150 stanovnika. Jedini način da ovi građani izađu na regionalnu cestu jeste upravo preko pružnog prelaza. Na zahtjev građana pokrenuli smo inicijativu i zahtjevali smo sastanak sa načelnikom, predstavnicima Željeznica i Direkcije za puteve KS. Oni su se odazvali i na naše zadovoljstvo sastanak je bio veoma produktivan. Donijeli smo određene zaključke kako bi se građanima MZ Lješevo osiguralo sigurnije učešće u saobraćaju", kazao je predsednik Savjeta MZ Lješevo Fuad Masnopita.
Na sastanku su definisane dugoročne mjere i kratkoročne ili brze mjere. Dugoročne mjere podrazumijevaju trajno rješenje, odnosno izgradnju podhodnika ili nadvožnjaka i preklapaju sa izgradnjom drugog kolosijeka i poboljšanjem trase pruge od Doboja do Sarajeva. Planirano je ukidanje postojeća tri prelaza i izgradnja jednog podhodnika.
"Svi znamo da za takvu vrstu projekata treba izuzetno puno vremena. Kada bismo danas krenuli sa realizacijom potrebno je sigurno pet godina da se kroz prostorno – plansku dokumentaciju definišu lokaliteti, kreiraju projekti, osiguraju sredstva. Zbog toga sam insistirao na kratkoročnim mjerama. One su jako važne kako bi se što prije uspostavila veća sigurnost na pružnim prelazima", rekao je načelnik Fazlić.
Kratkoročna mjera podrazumijeva unaprjeđenje tehničke zaštite, gdje će se na pružnom prelazu ugraditi svjetlosna i zvučna signalizacija, te polubranici. Također pružni prelaz u blizni područne škole bi se ukinuo, jer ne zadovoljava niti jedan tehnički uslov sa aspekta sigurnosti prelaza.
"Naročito mi je drago što građani prihvataju ovo rješenje. No, postavljanje signalizacije podrazumijeva određeno vrijeme. Na sastanku sam insistirao da se odmah pokrene izrada projektne dokumentacije, te da Željeznice pripreme sporazum o sufinansiranju ovog projekta čija će vrijednost okvirno iznositi 300.000 KM i sa aspekta finasija to neće biti problem", zaključio je načelnik Fazlić.
Općina Ilijaš je kroz identičan način finansiranja učestovala u projektima unaprjeđenja tehničke zaštite prelaza na Alića rampi i u Ljubnićima. Predstavinici Direkcije za puteve Kantona Sarajevo također su iskazali podršku i ponudili da finansijski učestvuju u rješavanju ovog problema.
"Završetak ove aktivnosti je planiran u drugoj polovini iduće godine. Moramo izraditi projekno rješenje, odabrati izvođača, nabaviti opremu, potpisati sporazum, riješiti način finansiranja. Okvirno smo dogovorili način finansiranja i moram naglasiti da je JP ŽFBiH uvijek spremno 50 posto vlastitih sredstava uložiti za unaprjeđenje zaštite", rekao je savjetnik generalnog direktora JP ŽFBiH Vahid Đozo.